Anne Josette
Mijn naam is Anne Josette, in 2016 ben ik afgestudeerd als HBO pedagoog met als specialisme; de kinderopvang. Tijdens deze studie heb ik mij verdiept in het effect van kwalitatief hoogwaardige kinderopvang op de ontwikkeling en het welbevinden van het jonge kind. Tevens ben ik gekwalificeerd als pedagogisch coach binnen de VE.
Na bijna 10 jaar ervaring binnen de kinderopgang opgedaan te hebben, heb ik medio 2019 besloten om een pedagogisch Adviesburo op te richten. Ik heb de kinderopvang zelf vanuit verschillende posities mogen ervaren. Als pedagogisch medewerker, moeder die haar dochter zelf ook naar de kinderopvang bracht, maar ook als pedagogisch expert en als (stagiaire) vestigingsmanager.
Vanuit Pedagogisch Adviesburo AJK ondersteun ik nu kleinschalige kinderopvangorganisaties bij het realiseren en waarborgen van pedagogische kwaliteit.
Sinds jongs af aan heb ik mij betrokken gevoeld bij het welbevinden van andere kinderen en was ik sensitief voor de signalen die zij gaven. Dit in combinatie met mijn kennis en ervaring als pedagoog binnen de, gaven de doorslag om als pedagogisch coach te gaan werken. Ik wilde mijn ervaring en kennis met meer pedagogisch professionals te delen.
Als zelfstandig pedagogisch coach, kan ik een objectieve blik werpen op de pedagogische praktijk van een kinderopvangorganisatie.. De natuurlijke 'afstand', zorgt er voor dat pedagogisch professionals veilig hun verhaal en ervaringen kunnen delen en beter in staat zijn om (positieve) feedback te kunnen ontvangen.
Het kan bijvoorbeeld lastig zijn voor een pedagogisch professional die tevens de rol heeft als pedagogisch coach, om objectief te zijn en te blijven. Daarnaast kan het voor een pedagogisch professional dan ook lastig zijn om geheel open en eerlijk te zijn over zijn/haar ontwikkeling en leerdoelen, omdat dit het gevoel kan geven dat hij/zij hierop beoordeeld wordt. Als zelfstandig pedagogisch coach kan ik deze zorgen volledig wegnemen en zorg ik voor een veilig en open klimaat, waarbinnen iedere pedagogisch professional gezien en gehoord wordt.
Na bijna 10 jaar ervaring binnen de kinderopgang opgedaan te hebben, heb ik medio 2019 besloten om een pedagogisch Adviesburo op te richten. Ik heb de kinderopvang zelf vanuit verschillende posities mogen ervaren. Als pedagogisch medewerker, moeder die haar dochter zelf ook naar de kinderopvang bracht, maar ook als pedagogisch expert en als (stagiaire) vestigingsmanager.
Vanuit Pedagogisch Adviesburo AJK ondersteun ik nu kleinschalige kinderopvangorganisaties bij het realiseren en waarborgen van pedagogische kwaliteit.
Sinds jongs af aan heb ik mij betrokken gevoeld bij het welbevinden van andere kinderen en was ik sensitief voor de signalen die zij gaven. Dit in combinatie met mijn kennis en ervaring als pedagoog binnen de, gaven de doorslag om als pedagogisch coach te gaan werken. Ik wilde mijn ervaring en kennis met meer pedagogisch professionals te delen.
Als zelfstandig pedagogisch coach, kan ik een objectieve blik werpen op de pedagogische praktijk van een kinderopvangorganisatie.. De natuurlijke 'afstand', zorgt er voor dat pedagogisch professionals veilig hun verhaal en ervaringen kunnen delen en beter in staat zijn om (positieve) feedback te kunnen ontvangen.
Het kan bijvoorbeeld lastig zijn voor een pedagogisch professional die tevens de rol heeft als pedagogisch coach, om objectief te zijn en te blijven. Daarnaast kan het voor een pedagogisch professional dan ook lastig zijn om geheel open en eerlijk te zijn over zijn/haar ontwikkeling en leerdoelen, omdat dit het gevoel kan geven dat hij/zij hierop beoordeeld wordt. Als zelfstandig pedagogisch coach kan ik deze zorgen volledig wegnemen en zorg ik voor een veilig en open klimaat, waarbinnen iedere pedagogisch professional gezien en gehoord wordt.